סמל הבריאות, התגלמות היופי וטעם שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ – פירות היער של חברת “כרמל ברי” מבית קבוצת אמפא, הם הדבר הגדול הבא בשוק הפירות הישראלי. הם יכולים להשתלב בכל שלב בסדר היום, החל ממרכיב עיקרי בשייקים של הבוקר או כתוספת ליוגורט, דרך תוספת רעננה וטרייה לעוגות וכלה בחלופה ראויה ובריאה לנשנוש אחר הצהריים. בראש הנבחרת המנצחת עומדות בגאון האוכמניות, תוצרת כחול-לבן, מזן אוסטרלי אקסקלוסיבי ועשיר, שהיה ניתן למצוא עד לאחרונה רק בחנויות ובשווקי האוכל הטובים והנחשבים ביותר בעולם. כעת, לישראלים ישנה תשובה ואפשרות לבחור בבריאות, בטעם ובתענוג בדרך בלתי מתפשרת. בנוסף לכל זאת, השבוע העניקה הרבנות הראשית לישראל תעודת כשרות לתוצרת הפירות של “כרמל ברי” (אוכמניות ופטל), ללא חשש טבל, ערלה ושביעית וכי הופרשו תרומות ומעשרות כדין. 

במשך שנים סבל הענף ממחסור בפירות יער איכותיים, בפרט האוכמניות, בתירוץ כי האקלים הארצישראלי אינו הולם ותואם את תנאי הגידול הנדרשים לפירות המובחרים. במשך שנים הסתפקו קהל הצרכנים הישראלי וחובבי הפירות בתוצרת ייבוא, עד אשר הצליחו ב”כרמל ברי” לפצח את השיטה. תוך התייעצות וסיעור מוחות עם טובי המומחים העולמיים בתחום, הבינו בחברה שהאקלים בהחלט מתאים, כל עוד משתמשים בזנים הנכונים. 

בשנת 2018 רכשה החברה רישיון בלעדי לגידול האוכמניות מהזן האוסטרלי בישראל. לא רק מתוך רצון להצליח ולכבוש את הקהל, אלא מתוך רצון לממש ולהגשים את החלום הציוני ולהחיות את החקלאות בארץ. מדובר בזן שנרשם כפטנט ומביא בסוף הליך הגידול הקפדני לפירות גדולים, מרשימים ועשירים בטעם. בשותפות עם משקי עין זיון ונטור, נרכשו האדמות המתאימות בדרום רמת הגולן והוקמה חוות גידול לתפארת המשתרעת על פני כ-120 דונם ואשר ביכולתה להניב כ-250 טון פירות בעונה. בשיתוף מלא עם הצוות בעל הניסיון והידע של חברת “כרמל אגרקסקו”, שולבו בחווה הטכנולוגיות המתקדמות בעולם בתחום החקלאות, לרבות רובוטיקה ושימוש בחממות חכמות. באמצעות הציוד הייחודי גדלות האוכמניות על מצע המנותק מן הקרקע והשתילים מנוטרים לאורך כל ההליך, כך שהמגדלים יכולים לעקוב  אחר התפתחות השיחים ולטפל בהם בהתאמה עד לקצירת הפירות. יתרון נוסף של האוכמניות מבית “כרמל ברי” הוא כי בניגוד לאוכמניות שמיובאות ארצה, הפירות של “כרמל בלוברי” עוברות הדברה ביולוגית בלבד. כדי שההליך החקלאי יהיה לא פחות ממושלם, מחזיקה חוות הגידול בתקנים אירופאים, מהמחמירים בעולם ובכפוף אליהם מתקיימת הקפדה מלאה על תנאי העסקת העובדים ורווחתם, תנאי ההיגיינה, שמירה על איכות הסביבה, אופן אריזת הפירות והשינוע מהחווה ועד לצרכן. נכון להיום חברת “כרמל ברי” משווקת את פירותיה בחנויות ברחבי הארץ ומספקת משלוחים עד לבית הלקוח באזור מרכז הארץ. בזמן הקרוב יורחב מערך המשלוחים לשאר קצוות הארץ. 

זה המקום לציין כי האוכמניות אינם פירות המתהדרים רק בטעם מלהיב. לפרי היער הכחול והיפהפה מתווספים יתרונות בריאותיים רבים. בין היתר הפרי עשיר בוויטמינים, בסיבים תזונתיים, באנטי אוקסידנטים (נוגדני חמצון), בעל ערך תזונתי גבוה אך ערך קלורי נמוך, בעל רכיבים פרו-ביוטיים המסייעים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ומסייע לאיזון לחץ הדם. במרוצת השנים נערכו מחקרים רבים על השפעת צריכת האוכמניות על הגוף, מהם עלה כי פרי היער הכחול מסייע להפחתת הסיכון לחלות בחלות לב, לשיפור תפקוד המוח, להילחם בדלקות ובזיהומים בשתן ואף משפר פלאים את אישוש השרירים לאחר אימון ספורטיבי.  

“קבלת תעודת הכשרות לתוצרת המובחרת שלנו, בראשה האוכמניות, מהווה עוד ציון חשוב בדרך הממושכת אליה יצאנו לפני מספר שנים, שמטרתה להביא לצרכנים הישראליים את פירות היער האיכותיים ביותר שאנו מפתחים ומגדלים על אדמת רמת הגולן”, אומר השבוע דורון כהן, מנכ”ל “כרמל ברי”. “במקביל לכך יורחב טווח שירות המשלוחים שלנו, במסגרתו ניתן להזמין ולקבל את פירות היער של כרמל עד לפתח הדלת ובקרוב, ניתן יהיה למצוא ולרכוש את אוכמניות כרמל ברשתות המזון המוכרות”.

מלבד האוכמניות הנדירות, מציעה “כרמל ברי” לקהל הצרכנים מגוון פירות יער, טריים, יפהפיים ואיכותיים, היישר מהחווה לצלחת, בהם ניתן לעשות שימוש לכל אורך היום ובכל מצב. להכנת השייקים של הבוקר או כתוספת ליוגורט, לשילוב בעוגות, 

  • תות שדה – מזן רפאל, בפותח באופן בלעדי ל”כרמל ברי”. פרי מתוק, גדול, קשיח, קריספי ומבריק. 
  • פטל אדום – ידוע בטעמו המתוק, עשיר בסיבים תזונתיים ובויטמין C.
  • פטל שחור – טעם יותר חמוץ, מלא בנוגדני חמצון. 
  • דובדבנים אדומים  – מתוקים ואיכותיים. ב”כרמל” מגדלים גם את דובדבן מזן “וישניה”, פרי חמוץ וייחודי, הזוכה לאהדה ולביקוש בעונה.  
  • גולדן ברי – פרי המוגדר כ”סופר-פוד”. יש המכנים אותו “תות הזהב” בשל צבעו הצהוב-כתום וצורתו הייחודית. עמוס בסיבים, נוגדי חמצון וויטמינים. 
  • גוג’י ברי – פרי המוגדר כ”סופר-פוד”, מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים, מסייע לירידה במשקל. 
  • רימונים – גרעיני רימון קלוף, אחד משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל. חלק מברכות ראש השנה המסורתיות ומתאים לשילוב בסלטים ובתבשילים.