תנובת כנרת היא חנות הדגל של ענף גידול התמרים המפואר של קיבוץ כנרת ובה מצוי המגוון הרחב ביותר של התמרים בישראל (עשרה זנים) ומוצרים שונים המבוססים על הפרי.

החנות מציגה פלטפורמה מרשימה  של תוצרת חקלאית מקיבוץ כנרת  והסביבה ומיועדת גם לשפים ולחובבי קולינריה, המחפשים לשלב את הזנים המיוחדים והבריאים ביותר של פרי התמר במטבח

קיבוץ כנרת, הראשון שהקים את ענף התמרים בישראל, הפך אותו לנדבך חשוב מרכזי ושורשי המציע תמרים מובחרים, ייחודיים וטריים היישר ממטעי הקיבוץ.

המבקרים בחנות ייחשפו וייהנו ממגוון זני התמרים הגדול בארץ באיכות גידול גבוהה.

התמרים עשירים ברכיבים תזונתיים בריאים וממריצים.

מלבד מגוון התמרים המסורתיים והמוכרים, כמו זן המג’הול היבש האהוב על הישראלים ניתן למצוא עוד כ-9 זנים ייחודיים, הגדלים בקבוצת כינרת, ביניהם החלוואי, דקל נור, חיאני, זהידי, ברהי, דרי ועוד.

אחד מזני הדגל של הקיבוץ, הוא תמר “מג’הול סופר עסיסי”. הזן אהוב מאוד בזכות אחוז גבוהה של נוזלים בתמר, לעומת תמר המג’הול היבש המקורי שהינו בעל אחוז נמוך של נוזלים.

ענף חקלאי  נוסף בו התברך הקיבוץ הוא המכוורת הגדולה והוותיקה המפיקה דבש דבורים טהור בטעם ייחודי. השנה התחדש הקיבוץ בדבש זני ומיוחד מאד של פריחות העמק. דבש המופק מפריחות אבוקדו, ליצ’י, שיזף, פרחי בר ואקיליפטוס.

תנובת כנרת מעודדת מכירה ישירה של תוצרת חקלאית מקומית מבית קבוצת כנרת ושל חקלאי עמק הירדן ומציעה מגוון מוצרים על טהרת התמר, כדוגמה סילאן טבעי וממרחי תמרים ללא סוכר.

בחנות טעמים נפלאים של חלבה משובחת, שפע פירות יבשים, תבלינים טריים, שמן זית מגידול מקומי ומבחר מוצרי קוסמטיקה טבעיים וייחודים המבוססים על שבעת המינים.

את כל אלה ניתן לארוז באריזות מתנה, המתאימות למשלוחים לארץ ולחו”ל.

בחנות המשתרעת על שטח של כ-600 מר, ניתן למצוא גם תוצרת  טרייה ועונתית היישר ממטעי קיבוץ כנרת כמו מנגו, אבוקדו וליצ’י.

מרכז המבקרים הממוקם בחנות מציע אתנחתא של רוח בו ניתן לצפות בסרט אודות סיפור “שיבת התמר” והקמת הענף וכן הרצאות ושיח.

עונת גדיד התמרים היא חוויה מומלצת ומיוחדת לקבוצות ומשפחות המבקרות באזור וניתן לשלב גם סיורי גדיד ותוכן.

שעות הפתיחה הם:

בימים א עד ה ובשבת 10:00 עד 17:00

בימי ו’ 10:00 עד 15:00.

אתר החנות – http://www.tnuvat-kinneret.co.il

בימים אלה, חנות תנובת כנרת נערכת לתקופת החגים, עם מוצרים חדשים מבוססי תמרים ופירות אחרים ועם אריזות מתנה לארץ ולחו”ל.