כוננות ספיגה- דווקא לקראת העונה הקרה: נהוג לחשוב שעונת הקיץ החמה והמיוזעת היא גם המאתגרת ביותר מבחינת היגיינת כף הרגל. ואולם, בעוד שבקיץ רבים מאתנו נועלים נעליים פתוחות ומאווררות (לרבות כפכפים או סנדלים, שמחליקים טוב בגרון האופנתי של הישראלים), הרי שבחורף מתעטפת כף הרגל בגרביים עבות, נעליים סגורות או מגף מחמם וחונק- מה שמביא להזעה בכפות הרגליים, ריחות רעים וכיו”ב. 

ריח רע מכפות הרגליים הוא תופעה נפוצה, זאת מכיוון שהרגליים עשירות בבלוטות זיעה, אפילו יותר מבית השחי. כמו בבית השחי, הזיעה עצמה אינה המקור לריח הרע, אלא הצטברות החיידקים ש”אוכלים” אותה בתהליך שמייצר כימיקלים האחראים על הריח המבאיש. כשכפות הרגליים לא מאווררות מספיק, הזיעה מצטברת ומתערבבת עם החיידקים, מה שמגביר, כאמור, את הריח הבלתי רצוי. הרגליים, אגב, נוטות להזיע לא רק מחום, אלא גם בשינוי טמפרטורה מהיר, בשעת עמידה ממושכת ועוד. ולבסוף, גם שינויים הורמונליים כמו אלו המתרחשים בקרב בני נוער או בהריון, משפיעים על עוצמת ההזעה בכפות הרגליים ועל ה”ניחוח” הסופי.  

על מנת להתמודד עם התופעה, ממליצה פני בן עמי, מומחית בפתרונות לבעיות עור קשות ולבריאות כף הרגל,  על מספר כללי אצבע בסיסיים: “בחירת נעליים וגרביים מושכלת היא הצעד הראשון על מנת להימנע מריחות לא נעימים. העדיפו לנעול נעל “נושמת” העשויה חומרים טבעיים, על פני נעל העשויה מחומרים סינטטיים המגבירים את ההזעה. בגזרת הגרביים, העדיפו גרביים העשויות 100% כותנה או גרביים מדיפות זיעה על פני גרבי ניילון או פוליאסטר שלוכדות זיעה. בכל מקרה, הקפידו לגוון בנעליים, אל תיצמדו לזוג אהוב אלא החליפו בין נעליים שונות. בנוסף לכך, אמצו את המנהג האסיאתי המבורך: השילו את הנעליים ואווררו היטב את הרגליים- גם אם הנעליים מאוד נוחות, מיד כשאתם מגיעים הביתה. “על מנת להפחית את כמות החיידקים שגורמים לריח הרע, הקפידו לשמור את כפות הרגליים נקיות ויבשות, רצוי באמצעות סבון אנטי-ספטי מרענן, ולאחר עיסוי קל ושטיפת הרגליים הקפידו לנגב היטב בין האצבעות עד לייבוש מלא של הרגל . הקפידו במיוחד גם על היגיינת ציפורני כף הרגל וזכרו שגזיזת ציפורניים מונעת את שגשוג החיידקים שגורמים לריחות. זיעה המצטברת על גבי עור גס בכפות הרגליים מהווה אף היא קרקע פורייה במיוחד עבור חיידקים. מסיבה זו, אם יש לכם עור גס, קשה ויבש, בדגש על האזור המועד לפורענות של העקבים, הקפידו להסיר אותו בעזרת משייף מתאים”. ולבסוף, ממליצה פני בן עמי על שימוש בשני מוצרים ייעודיים מסדרת Free Feet  – דאודורנט מרענן לכף הרגל והנעל, המיועד להתזה פעם/פעמיים ביום- על כף הרגל עצמה ואל תוך חלל הנעליים, וקרם טלק טיפולי מרענן, המיועד לשימוש בייתי יומיומי. מורחים מעט מהקרם על כל כף הרגל, מעסים בעדינות עד לספיגה מהירה, והרגל נותרת נעימה, חלקה אך לא שמנונית – וכמובן נטולת ריחות. לדברי בן עמי, “כל בוקר יש להתיז את הדאודורנט לכף הרגל ולתוך הנעליים על מנת למנוע ריחות . בנוסף לכך, מומלץ למרוח את הקרם המרענן המכיל מנטה, לימון ואבקת קריסטל הסופחת אליה את הזיעה ומרעננת את כפות הרגליים למשך שעות”. התכשירים שומרים על כף הרגל יבשה ורעננה לאורך זמן, מפחיתים את ההזעה, מנטרלים ריחות מכף הרגל ומהנעל וגם מרגיעים את כפות הרגליים היגעות והנפוחות. הפורמולות הייעודיות מכילות מרכיבים החיוניים לשמירה על היגיינת כף הרגל, לרבות כאלו המסייעים להפחית תחושות של גרד וגם למנוע מצבים של היווצרות אדמומיות בעור”.

עוד בקו מוצרי FREE FEET, תמיסות ייעודיות לטיפול בפטרת הציפורניים- תופעה כאובה שפוגעת באסתטיקה של כף הרגל וכמובן בבריאותה, תכשיר לטיפול ביבלות בכף הרגל, קרם טיפולי לכף רגל סדוקה ויבשה, שמן לטיפול בציפורן חודרנית, תמיסה טיפולית לאדמומיות וקילופים בעור ועוד. המוצרים מעניקים פתרון אפקטיבי לבעיות שכיחות ומבטיחים תוצאות מידיות ללא שימוש במכשירים פולשניים וללא חשש מתופעות לוואי. מוצרי הפדיקור שבסדרה משלבים בחכמה ובריכוזים מיטביים בין מרכיבים פעילים לבין צמחים, פקעות ושמנים אתריים בעלי יכולות ריפוי מוכחות, והם משווקים בהצלחה גם במדינות מזרח אירופה ובהן רוסיה, אוקראינה, בלארוס ולטביה. “אני גאה להיות מי שהביאה את הבשורה עם סל ייחודי של פתרונות בתחום בריאות כף הרגל”, אומרת בן-עמי. “אני גאה להיות מי שהביאה את הבשורה ופרצה דרך עם סל ייחודי של פתרונות בתחום בריאות כף הרגל”, מוסרת בן-עמי, מומחית לטיפול בבעיות עור קשות ובבעיות כף הרגל, “כמי שעוסקת בתחום כבר קרוב לארבעה עשורים, הייתי הראשונה בישראל שפתחה אקדמיה ללימוד הטיפול הנכון בכפות רגליים סוכרתיות, תחום אותו לימדו  רופאים ופודיאטורים בלבד, כמו גם הראשונה להביא את בשורת הפדיקור היבש ללא סכינים עם ג’ל הריכוך לכף הרגל”, היא מפרטת. כיום מעבירה בן-עמי הכשרות ברחבי הארץ ובכלל המגזרים, ומכשירה  את “דור העתיד” של נשות המקצוע העצמאיות בתחום. 

לפרטים נוספים באתר החברה: adn-fani.co.il