חברת WalkOut הישראלית, שפיתחה עגלת קניות חכמה, מודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם רשת מחסני השוק, אחת מרשתות השיווק הגדולות בישראל. במסגרת ההסכם תטמיע הרשת את הקופה האוטונומית המלאה הנחשבת למדויקת ביותר בענף הקמעונאות בעולם, בכל 62 סניפיה ופריסתן תחל כבר בחודש הקרוב. 

עגלת WalkOut מציעה מהפכה בחווית הקנייה המתייחסת לשני האתגרים המרכזיים איתם מתמודדות רשתות השיווק בתהליך הקניה הפיזית: הראשונה קשורה לעמידה בתורים ארוכים בקופת התשלום והשנייה היא חוסר יכולת ליצור חוויית קנייה אישית מותאמת לכל לקוח. למרות ש- 61% מהקונים יעדיפו לרכוש מותגים שיש להם גם מיקום פיזי, למעלה מ-70% מהקונים מעידים כי עמידה בתור לקופות מתסכלת ופוגמת בחווית הקניה. בתגובה, אומנם בשנים האחרונות הוכנסו לרשתות השיווק קווי קופות עצמאיות, אך למעשה עד לפיתוח זה של WalkOut לא פותחה מערכת המלווה את הלקוח לאורך כל הקניה החוסכת גם את זמני ההמתנה בקופות. 

העגלה החכמה של WalkOut מתבססת על טכנולוגיית למידת מכונה וראייה ממוחשבת המספקים את פתרון זיהוי המוצר המדויק ביותר הקיים כיום בשוק. היא מציגה חדשנות הודות ליכולת הטמעתה המודולרית והרכבתה על גבי עגלות קיימות, כך שנוסף לבידולה הטכנולוגי מדובר ביתרון עצום של המוצר גם ברמת החיסכון הכלכלי לרשתות. עגלה זו מתבססת על מצלמות הממוקמות בזוויות שונות המאפשרות סריקה וזיהוי מדויק של הפריטים שהקונה מוסיף, או מסיר מהעגלה בדיוק של 99.2 אחוז. 

עגלת WalkOut כוללת מסך מגע אינטראקטיבי גדול המתקשר עם הקונה ומציע מגוון המלצות מותאמות אישית ההופכות כל קניה לחסכונית ומדויקת. מערכת זו מזהה גם לקוחות חוזרים ומעדכנת על מבצעים ומידע משלים בהתבסס על ההיסטוריה והמיקום של הקונה. הודות לאלגוריתמים הייחודים לה, היא תדע להשתמש בידע הנצבר על הרגלי הקניה של הלקוח כולל מרכיבים שהוא מבקש להימנע מהם. עגלה ייחודית זו משמשת כקופה ניידת המאפשרת לשלם על סל הקניות באופן מהיר ונוח. העגלות עצמן מרושתות במצלמות אשר מזהות את המוצרים שנכנסים ומוסרים מהעגלה, כך שהם נכנסים אוטומטית לחשבון הסופי וכל שנותר ללקוח הוא לשלם ולצאת.

“להתחבר לאחת מרשתות השיווק הגדולות בישראל זו הזדמנות מרגשת ואבן דרך חשובה עבורנו”, אמר אסף גדליה, מנכ”ל ומייסד שותף ב- WalkOut. “אנחנו גאים להוביל את הפתרון שנותן מענה לכל החסרונות הקיימים כיום בקנייה בחנויות פיזיות, ולהפוך את הקניות בסופר לחוויה עתידנית ואישית ובמקביל שומרת על פרטיות הלקוח״. 
“כרשת הדוגלת בטכנולוגיות חדשניות, ביקשנו להציע ללקוחותינו חיסכון משמעותי בזמני ההמתנה לקופות ולהעניק חווית קניה פרסונלית, נגישה ויעילה יותר, אמר שלום נעמן, מנכ”ל ומבעלי רשת מחסני השוק. “הפתרון של WalkOut יקצר משמעותית את משך השהות בסניפים, יסייע למקסם את היעילות התפעולית שלנו ולאפשר לנו להציע חווית קניה ייחודית מהמתקדמות בעולם”.